گروه ایران موزیک

Www.Golchinha.Com

گروه ایران موزیک

Www.Golchinha.Com

 نوش دارویی برای کاربران محصولات مایکروسافت



سرانجام پس از حرف و حدیث فراوان و مدت‏ها انتظار، مایکروسافت بسته نرم افزاری جدیدی موسوم به service pack2 را برای استفاده کاربران سیستم عامل ویندوز xp بر روی وب‏سایت خود قرار داد.

به گزارش بخش خبر سایت اخبار فن آوری اطلاعات ایران، از خبرگزاری سلام، گفته می‏شود که این محصول شامل راه حل‏هایی برای مجموعه خطاهای انباشته شده در سیستم عامل ویندوز نرم افزارهایی مانند office و Exchange server است. این محصول که اختصارا Sp2 نامیده می‏شود بارها و بارها توسط مهندسان مایکروسافت مورد بازنویسی قرار گرفته و نقطه قوت آن افزایش توانایی‏های امنیتی مجموعه تولیدات مایکروسافت و بالاخص سیستم عامل ویندوز xp دانسته می‏شود.
مایکروسافت بارگذاری دستی و غیر خودکار sp2 را از چند روز قبل امکان پذیر کرده بود و پیش از آغاز آگوست 2005 به کاربران انگلیسی زبان ویندوز امکان داد تا با استفاده از قابلیت windows update که در کلیه نسخه‏های سیستم عامل ویندوز وجود دارد، این محصول را بارگذاری کنند. در حال حاضر کاربران غیر انگلیسی زبان نیز چنین امکانی را دارند، اما یک مشکل مهم بر سر راه بارگذاری این محصول از سایت مایکروسافت حجم بالای آن است. حجم sp2 به حدود 80 مگابایت می‏رسد و لذا بارگذاری آن با استفاده از خطوط کم سرعت اینترنتی ساعت‏ها به طول می‏انجامد. همین امر باعث شده تا مایکروسافت برای تسهیل دسترسی کاربرانی که از خطوط پرسرعت اینترنتی استفاده نمی کنند به عرضه CD‏های رایگان حاوی SP2 دست بزند.

اکسپلورر دگرگون می شود!
بخش عمده‏ای از تحولات ایجاد شده در SP2 بر عملکرد مرورگر اینترنتی مایکروسافت موسوم به Internet Explorer تاثیر می‏گذارد. مرور گر مذکور به علت نقص‏های فراوان به عامل ایجاد بسیاری از حفره‏های امنیتی بر روی سیستم عامل ویندوز هم مبدل شده است، مخصوصا که مایکروسافت به علت انحصار طلبی شدید همیشه ویندوز و مرورگر اینترنتی خود را در کنار یکدیگر به بازار عرضه کرده است؛ اما امید می‏رود که رفع این عیوب از طریق SP2 از مشکلات کاربران محصولات مایکروسافت در این بخش بکاهد.
مرورگر اینترنتی مایکروسافت به گونه‏ای طراحی شده که بارگذار برنامه‏های مختلف از روی وب سایت‏های اینترنتی بر روی کامپیوترهای شخصی تحت ویندوز را تسهیل می کند. اما همین امر به شیوه‏ای موثر برای هکرها مبدل شده تا با استفاده از آن، انواع کرم‏ها، ویروس‏ها و spyware ها (نرم‏افزارهای جاسوسی) را به کامپیوترهای شخصی کاربران منتقل کنند؛ اما مهندسان مایکروسافت هم با عرضه sp2 در صدد رفع این مشکل برآمده‏اند.
مرورگر جدید مایکروسافت که در صورت نصب sp2 قابل اجرا خواهد بود و تنها با ویندوز xp سازگاری دارد رفتار بسیار متفاوتی دارد. مرورگر جدید مانع بارگذاری هر گونه فایل از طریق یک وب سایت بر روی کامپیوترهای شخصی کاربران می‏شود. البته تصاویر و فایل‏های صوتی مشمول این سخت‏گیری نیستند. همچنین کاربر می‏تواند با تغییر تنظیمات امنیتی مرورگر مذکور امکان بارگذاری دیگر اطلاعات را نیز فراهم آورد.
پس از بارگذاری اطلاعات متنی، تصویری وصوتی وب سایت ؛ مرورگر پیامی را به نمایش درمی‏آورد که در آن چنین آمده:" به منظور حفظ امنیت شما، مرورگر از بارگذاری نرم افزار موجود در این وب سایت بر روی کامپیوتر شما جلوگیری کرده است. برای بررسی انتخاب‏های موجود کلیک کنید." در صورت کلیک کردن شما خواهید توانست نرم افزار موجود در وب سایت را بار گذاری کنید.
SP2 حامی گواهینامه و امضای دیجیتال در جریان بارگذاری یک وب سایت از طریق اکسپلورر جدید، اگر فایلی حاوی یک برنامه باشد می‏توانید آن را اجرا یا در صورت تمایل ذخیره کنید. اما اگر برنامه مذکور فاقد یک گواهی معتبر یا امضای دیجیتالی باشد مرورگر به شما اخطار خواهد کرد که آن رانصب نکنید؛ اما اگر به نصب برنامه مذکور اصرار داشته باشید باز هم می‏توانید این کار را انجام دهید؛ ولی مشکل عمده آن است که بسیاری از نویسندگان و توزیع کنندگان نرم افزارهای مختلف و از جمله سازندگان نرم افزارهای امنیتی خود را به زحمت نیانداخته‏اند و اکثر تولیدات آنها فاقد امضای دیجیتال یا گواهی‏های معتبر و تایید شده است. لذا مرورگر جدید مایکروسافت به طور قطع همه آنها را به دردسر خواهد انداخت.
نکته مهم آنکه در صورت نصب sp2 بر روی ویندوزxp اجرای بسیاری از نرم افزارهای ضد آگهی، ضد هرزنامه نیز بر روی ویندوز با اشکال مواجه خواهد شد و حتی نمی‏توان مرورگرهایی مانند اپرا و موزیلا را نیز بر روی ویندوز اجرا کرد. از سوی دیگر، میله ابزار گوگل از معدود محصولاتی خواهد بود که به علت دارا بودن امضای دیجیتال و گواهی ثبت شده به راحتی بر روی مرورگر مایکروسافت اجرا خواهد شد.

خلاصه آنکه همه‏گیر شدن sp2 احتمالا بسیاری از تولیدکنندگان نرم‏افزار در جهان را به تهیه امضای دیجیتال برای محصولات خود - که در حدود 400 دلار هزینه در بردارد – ترغیب خواهد کرد و قانونمندی بیشتری را نیز بر دنیای بدون مرز اینترنت حاکم خواهد کرد.
sp2 چه تاثیری بر کاربران ایرانی ویندوز خواهد داشت؟
مهمترین نکته در ارتباط با استفاده کاربران ایرانی از sp2 آن است که این محصول نیز مانند sp1 مایکروسافت که چندی قبل عرضه شد، قابل نصب بر روی ویندوزهای بی اصل و نسب و جعلی ایرانی که فاقد شماره‏های سریال مورد تایید مایکروسافت هستند نخواهد بود و همین امر ایرانیان را در مقابل خطرات حاصل از حفره‏های امنیتی مرورگر اینترنتی مایکروسافت و ویندوزکماکان آسیب پذیر باقی نگه‏خواهد داشت هر چند که مطمئنا به زودی شاهد عرضه نسخه‏های دستکاری شده این محصول در فروشگاه‏های مختلف کامپیوتری خواهیم بود.

به هر حال عرضه sp2 زنگ خطر دیگری برای ما است که باید هر چه سریع‏تر به استفاده از محصولات ثبت شده رسمی و مورد تایید کارخانه‏های سازنده آنان روی آوریم. چون در غیر این صورت و با همه گیر شدن گواهی‏های ثبت و امضاهای دیجیتال آینده سختی در انتظار صنعت ایران خواهد بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
الماس پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 12:26 ق.ظ http://diamound.blogsky.com



سلام امیدوارم خوب باشی
اگه موافق به تبادل لینک هستید به من خبر بدید
به امید دیدار الماس بابای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد