گروه ایران موزیک

Www.Golchinha.Com

گروه ایران موزیک

Www.Golchinha.Com

سلام به همه ی دوستان عزیز
به امید آنکه مطالب موجود در وب لاگ به درد دوستان بخوره و از اونا استفاده کنن ...

ساختن بوت برای ویندوز XP وقتی با   CD  بوت نمی شود

تصور کنید پس از خرید CD سیستم عامل ویندوز XP، متوجه شوید کامپیوتر شما قادر نیست که از طریق CD-Drive بالا بیاید! (boot شود)، اما با این حال این امکان وجود دارد که بتوان سیستم عامل را نصب و راه اندازی کرد.
برای این کار شما احتیاج دارید که از طریق سایت پشتیبانی Microsoft، یک فایل Exe را download کنید. این فایل از نشانی زیر قابل دستیابی است:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-us;q310994
پس از وارد شدن به این سایت، اگر نسخه ویندوز XP شما خانگی (Home)است. بر روی WinXP_DE_HOME_BF.EXE، و اگر حرفه ای (Professional) است. روی WinXP_DE_PRO_BF.EXE کلیک کنید.
حجم فایل download برابر 2/4 مگابایت خواهد بود. برای شروع download شما احتیاج به 6 عدد دیسکت خالی 1.44 MB دارید.
پس از اجرای عمل download، شما 6 عدد دیسکت راه انداز در دست خواهید داشت. پس از اینکه کامپیوتر خود را با این 6 دیسکت استارت کردید، درایو CD-ROM نصب خواهد شد. پس از آن شما می توانید نصب ویندوز XP را از طریق درایو CD و اجرای فرمان Setupانجام دهید.
اگر نگران از دست دادن اطلاعات موجود هستید یا اگر سیستم شما دچار مشکلی شده که نیازمند راه اندازی (booting up) است، CPR، این یوتیلتی کوچک تحت سیستم بازیاب XP به همراه تعدادی فایل راه انداز، مشکلات سیستم را مشخص می کند. اما دلیل اصلی مالکیت CPR به XP، یک CD است که به عنوان دیسک احیاگر برای سیستم های به هم ریخته XP کاربرد دارد.

مشکلات بهبود یافته
CPR تحت سیستم بازیاب XP کار می کند. مشخصه مهمی که به شما امکان می دهد تا مشکلات را مشخص یا این نقاط را بازیابی کنید.
برخلاف XP که نقاط بازیابی را دوباره نویسی می کند، CPR برای XPدر ابتدای نصب برنامه یک مشخصه را به صورت دائمی ذخیره می کند.
این مشخصه به همراه فایل های راه انداز سیستمی مانند ntldr، mbrوboot-ini هستند که سیستم بازیاب XP در ذخیره کردن آنها غفلت می کند.
هرگاه که شما شروع به نصب برنامه های دیگر می کنید، CPR در XP نقطه مشخصه را قبل از هر تنظیم یا نصب برنامه اجرایی، ایجاد می کند. این نرم افزار هر تک برنامه ای را که باید نصب شود یا برای ایجاد مشخصه به گزینه ها ارجاع شود، تشخیص می دهد. این مسئله بویژه در زمانی که مشکلات سیستمی در نصب نرم افزار به وجود می آید،موثر واقع می شود.

احیای کامپیوترهای شخصی بدون راه انداز
بزرگترین قدرت CPR، توانایی بازیابی سیستم های بدون راه انداز XP است. سیستم شما بدون CPR نیازمند فرمت مجدد درایو و نصب مجدد نرم افزار است. اما CPR امکان راه اندازی سیستم را در برنامه خط فرمان،دسترسی به سیستم بازیابی و اطلاعات کامپیوتر فراهم می کند.
در اکثر اوقات، شما قادر به بازیابی کامپیوتر بدون راه انداز به حالت قبلی آن هستید. اگر این امر امکان پذیر نباشد، CPR امکان انتقال اطلاعات به صورت off line را از سیستم به دیسک ایجاد می کند.
اگر خواستار بهبود و محافظت از اطلاعات خود تحت ویندوز XP هستید یا اگر سعی می کنید سیستم به هم ریخته ای را به حالت اولیه اش برگردانید، CPR می تواند انتخاب خوبی باشد. این نرم افزار ممکن است کار زیادی انجام ندهد. اما می تواند منجی حقیقی سیستم شما باشد.
- بدون دسک تاپ
به زیر کلید زیر بروید:
[HKEY_USERS\_DEFAULTSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer]
و یک مقدار باینری به نام NoDesktop بسازید و به آن مقدار 01 بدهید.
- دسک تاپ غیر فعال:
به زیر کلید زیر بروید:
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer]
و یک مقدار DWORD به نام NoActiveDesktop بسازید و برای فعال کردن آن مقدار صفر و برای غیر فعال کردن آن مقدار یک بدهید.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
رو یا سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1383 ساعت 02:06 ب.ظ

آقا مسعود سلام
باز هم یک مطلب مفید و آموزنده
مرسی
رو یا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد