گروه ایران موزیک

Www.Golchinha.Com

گروه ایران موزیک

Www.Golchinha.Com

توجه: دوستان عزیز من بعلت امتحانات  تا مدتی  نا معلوم نیستم ولی همچنان منتظر نظرات شما هستم ! 


چگونه می توان رنگ پس زمینه مرورگر را تغییر داد؟

سوال: من یک کامپیوتر در منزل و یک کامپیوتر سرکار دارم. من از مرورگر اینترنت اکسپلورر روی هر دو کامپیوتر استفاده می کنم . اما رنگ پس زمینه کامپیوتر موجود در منزل متفاوت است . کامپیوتر سر کارم وب را بارنگ سفید نشان می دهد اما وقتی همین صفحه را در منزل مشاهده می کنم رنگ زمینه خاکستری است. کدامیک از آنها درست است و من چگونه می توانم آن را درست کنم؟
جواب: آنچه در این جا اتفاق افتاده است ناشی از این است که رنگ زمینه صفحه ای که مشاهده می کنید مشخص نشده است. زمانیکه این اتفاق می افتد ، اکسپلورر خود این کار را انجام می دهد و به صورت قراردادی معمولا” رنگ سفید را انتخاب می کند . خوشبختانه تغییر رنگ زمینه بسیار آسان است . ابتدا اینترنت اکسپلورر را باز کنید روی منوی TOOLS و گزینه internet option کلیک کنید. از پنجره ای که ظاهرمی شود و روی اولین زبانه (General ) شما دکمه colors را می توانید مشاهده کنید . این دکمه را فشار دهید و سپس یک پنجره کوچک را با چندین گزینه مشاهده می کنید. حدس من این است که کادر چک کنار گزینه «use windows colors » احتمالا" علامت نخورده است. این کادر را علامت دار کنید و سپس کلید ok را بزنید. اگر بهر دلیلی این ترفند عمل نکرد دوباره به همین صفحه بیایید و علامت را بر دارید و سپس روی دکمه کنار گزینه «Background » کلیک کرده و رنگ سفید را از کادر انتخاب رنگی که ظاهر می شود انتخاب کنید. با این کار همه چیز به حالت اولیه باز می گردد.

سلام ببخشید دوستان درگیر کارای وب لاگ مهتاب (خواهرم) بودم....

System tray چیست؟

System tray چیست و چه کاربردی دارد ؟

به ناحیه سمت راست (task bar ) یعنی همانجایی که ساعت در آن قسمت قرار دارد system tray می گویند.
در این قسمت علاوه بر ساعت سیستم آیکن هایی از برنامه ها وجود دارد .(بطور مثال yahoo messenger ) این برنامه ها هر چقدر در این ناحیه بیشتر باشد باعث می شود سرعت کامپیوتر هنگام روشن شدن خیلی کند شود.
برای پاک کردن برنامه های مزاحم در این ناحیه باید دقت کرد .چون برنامه های سیستمی و درایورهای صوتی و گرافیکی مثل علامت بلندگو و آرم کارت گرافیک هم در این ناحیه هستند .

برای پاک کردن از منوی start منوی run را باز کرده و عبارتmsconfig را در آن تایپ کنید .پنجره ای با نام system configuratio utility باز می شود که در آن تب startup را فعال نمایید .
حالا لیستی از برنامه هایی که در موقع روشن شدن ویندوز بالا می آیند در جلوی شماست . هر برنامهای را که نخواستید هنگام روشن شدن بالا بیاید و باعث کندی شود را با برداشتن تیک غیرفعال کنید .
خیلی مراقب باشید زیرا اگر برنامه ای را که به سیستم عامل ویندوز مربوط استژ اشتباها پاک کنید ویندوز دچار خرابی می شود.

در ویندوز اکس پی در همین قسمت گزینه ای به نام hide all microsoft services وجود دارد که اگر آن را بزنید برنامه هایی را که به ویندوز مربوط است را مخفی می کند و لیستی را به شما میدهد که در آن خبری از فایل های سیستم نیست و راحت و با اطمینان تر می توان بقیه برنامه ها را از لیست خارج کرد.

 

لطفا ....

با سلام خدمت همه ی دوستان عزیزم با عرض پوزش از تمامی دوستانی که به من لینک

یا لوگو دادن ؛ خواهش میکنم در صورتی که لینک یا لوگوی شما در وب لاگ نیست

حتما اطلاع بدید تا در اولین فرصت این کارو انجام بدم.

سلام دوستان عزیز

با عرض پوزش از تمامی بازدید کنندگان این وب لاگ و همچنین تبریک سال ۱۳۸۴ اولین مطلب

امسال رو با اجازه ی شما می نویسم....

شش روش برای جلوگیری نمودن از کند شدن سیستم شما

۱- نصب دیواره آتش سخت افزاری، بهتر از فایروال نرم افزاری است. بدین صورت اطلاعات سیستم شما از دسترس هکرها مصون می ماند و نمی توانند برخی نرم افزارها را بصورت ناخودآگاه بر روی سیستم شما نصب کنند که یا به سیستم شما آسیب برسانند و یا اینکه سرعت کار با سیستم کاهش پیدا کند. دیواره های آتشی که ما توصیه می کنیم عبارتند از:
Linksys, Netgear, D-link

۲-شرکت مایکروسافت هر از چند گاهی نرم افزارهای خود را بروز می کند. این امر برخی اوقات بدلایل بالابردن امنیت است که توصیه ما این است سیستم خود را طوری تنظیم کنید تا بصورت اتوماتیک بروز شود.

۳- فایلهای اینترنتی موقت ( Internet temp files ) خود را هر یک ماه یکبار پاک کنید. این امر به بالابردن سرعت سیستم شما منجر خواهد شد.

۴-هر 4 ماه یکبار هارد خود را defrag نمائید.

۵-هر موقع می خواهید چیزی را از اینترنت دانلو کنید حتماً شرایط آنرا (terms and conditions ) بدقت مطالعه نمائید. هیچ ارزانی بی حکمت نیست. ممکن است همراه نرم افزارهای رایگان مواردی از قبیل adware یا spyware نصب شوند.

۶-ایمیلهای غریبه، عجیب، و نا آشنا را باز نکنید. ممکن است همراه باز شدن آنها adware یا spyware بر روی سیستمتان نصب شوند یا همراه ویروس باشند. توجه کنید حالت پیش نمایش نرمافزارهای outlook همانند باز کردن آن است، پس آنرا غیر فعال کنید.